Heyarghhh Heyarghhhh Yehuuuuuuu!

Assalamualaikum bloggers


Weheeee. Title entri menggedik mengalahkan apek kong kong menang loteri 600 ringgit. Ehh tak mengalahkan kanak kanak dapat lolipop besar ada gambar Johan Asari. Muwahahaha. Eh Cinta Elysa dah habis. Ala tak sempat nak tengok. Takpe, search Malay Movies nanti. Heiii guys! Aduhaii lambatnya hei heii dekat peminat. Nanti peminat lari baru tahu. Kahkah.

Actually aku nak merasmikan something ni. Cepatlah tunjukkan muka keterujaan anda semua tu. Cepatlah tanya apa dia yang aku nak rasmi ni. Cepatlahhhhhh. Hai Zylee comel, apa saspen yang awak nak kasi dekat saya tu? Haii, adik cantik. Sila scroll ke bawah sikit tau. Saya nak bagitahu lah ni.



Jap eh jap ehhh. Saya malu ah. Haha



SEBENARNYA CUMA NAK CAKAP SAYA DAH HABIS SPM SECARA RASMINYA.
YEHUUUUUUUU!

Ehh tu merasmikan ke? Ala rasmilahh tu. Nak keluar perkataan MERDEKA tu payah nak keluar di bibir sebab tersekat di kerongkong. Rasa nak kena sedut dengan mesin hampagas alias vacuum baru nak keluar perkataan "Hai budak sekolah, saya dah merdeka." Hew hewww.

Anyway, babai baju sekolah Canggih saiz 15 setengah. Babai beg sekolah yang mulanya jenama Converse lepas tu putus ke T Me Up then terjahanam talinya bertukar ke Nike lepas tu talinya dirobek robek oleh buku sekolah aku menyebabkan pertukaran ke beg terbaru pada bulan 7 jenama Yamaha. Hihi banyaknya aku tukar beg tahun ni.

Ehh lupa babai kasut sekolah All Star. Babai pensil box cartoon cartoon beli dekat Econsave. Huahua. Babai botol air pink cartoon cartoon Paris yang dibeli dekat Popular semata mata nak trial SPM takut kehausan. Dan tanpa sedar sebenarnya botol air tu sama dengan Aischa. Haha bila dah SPM baru perasan kan yayang oiii? Banyaknya aku nak babai. Sodihnya T.T

Selepas ni, masa saya untuk menempuh cabaran 2012 yang belum pasti sinarnya kelam mahupun terang. Jyeahhhh! Masa untuk saya memulakan karier. Apakah ini? Kerja babe! Kerja! Aku butuh uang untuk biayai kos aku. Aku mau beli itu beli ini jadi aku butuh uang. Kahkah bosanlah cakap Indon. Maaf ya ibu bapak segalanya Indonesian.

Walaupun cenggitu, aku mula rindu sekolah. Aku rindu kawan kawan. Aku rindu nak kutuk orang yang cakap belakang pasal aku. Jahatnya aku. Tak sebenarnya aku rindu nak berstory cerita suka duka riang hilai segala tawa bersama kawan kawan. Ahh kenyataannya aku tahu lepas ni susah kita nak keluar macam selalu.

Enda dah dapat kerja. Yang lain masih belum dapat dikenal pasti. Cakling dah nak gerak PLKN tepat 1 Januari. Aku baru je cari kerja tadi. Ada beberapa tempat macam ada peluang nak dapat kerja. Kawan aku semua macam mana? Rasa nak kering dah segala hingusan dalam hidung sampai rasa air mata pun turut keluar melalui hidung. K aku tipu.


Hai, saya rindu nak pergi lawatan anjuran sekolah. Ni depan Masjid Kristal. Tahun lepas punya trip. Saya jadi kakak senior yang disayangi adik adik. Tu majoriti adik adik saya. Sayang adik adik. Jangan lupa rajin rajin berdoa. Result PMR dah nak keluar. *ktetiba.


Hai saya ROBOCOP rindu nak jadi referee dan penjaga masa futsal lagi. Last year punya gambar. Saya yang gelap manggis manggis tu? Noo noooooo. Jahatnya awak. Babap kang. Saya yang putih tu. Itu dia saya bersama Cakling. Hitam hitam lelaki budiman. Muwahaha.


Ini masa hari gotong royong perdana. Saya rindu nak pura pura rajin dan bercemangat kental mengemas kelas. Haha, saya rindu nak snap snap overzzz guna DSLR cik Camy cinonet tu ha. Hew heww. Kelas saya menang kelas tercantik time ni dapat 100 riyahh. Huiyoo sho bangga. Hidup 5 Cemerlang!


Tadaaaaaaa. Ini sewaktu Merentas Desa dekat Wetland, Putrajaya. Saya paling hujung berkaler oren. Muwehehe bercemangat sekali saya nak lari sampai diri lane paling depan. Bila bunyi je PRITTTTTT, saya overzz lari sekuat kuat particle zarah kejar Peeqa si jaguh sekolah. Dan akhirnya saya berjaya. Weee.


Haii saya Zylee, sebelah tu Fara Kora. Itu froggy. Ya, saya dah bedah dia. Pengajian Biology membuatkan saya tak boleh nak bersimpati dengan katak ni sebab saya nak menuntut ilmu di dada jadi saya bedah ia. Kalau saya simpati maknanya saya dah bunuh binatang. Jangan suruh saya bersimpati dengan ia. Saya hanya belajar. Tolong mengerti! Babai froggy.


Hai, ini namanya candid. Candid sewaktu saya lawan Volleyball. Baju awak cantik lah Zylee. Terima kasih. Tu baju rasmi budak Sport Science. Weeeee bangga. Awak kurus. Ya, thank you. Haha. Malu ah tengok muka titewww macam nieww. Raseww macam nux sorok dalam bantal jewpp. Hew hewww kang sekali dengan badan kau aku sumbat dalam bantal. Huhu.


Ini masa graduasi sekolah dekat Dewan Teater and Banquet PDRM. Time ni semua eksaited kemain sebab melepas rindu dekat cikgu kesayangan alias Mama Zack yang baru habis pantang. Muah muahh dekat cikgu. Yayang cikgu kiri kanan. Mwehehehe.


Tenenenenee, ini depan kelas ku yang tercinta. Muah dekat kelas. Rindu nak nyanyi dalam ni. Huhu. Hai, ini masa hias kelas untuk sambutan Merdeka Raya. Kelas saya Juara. Ya, 5 Cemerlang selalu juara dalam sekolah. Serious tak tipu. Bangga dapat kawan yang sporting gila dan sanggup tolong saya masa ni! Saya yang paling berhempas pulas segala function pinggang dan anggota badan semata nak kelas saya menang!


Dan akhirnya akhirnya. Saya rindu nak pergi sekolah balik. Rindu nak ambil gambar dalam bilik lepas tacap mekap sebelum pergi sekolah. Rindu nak buat muka terkejut macam ni. Rindu nak dengar bebelan mama kalau susah nak bangun pergi sekolah. Arghhhh saya rindu segalanya. Serious korang tak macam tipah tertipu. Huhu.


Saya sudah mula percaya kata kata kakak senior sebelum ni. Dorang banyak kali cakap lepas ni saya mesti rindu sekolah. Kan betul. Baru semalam saya keluar dari sekolah secara rasmi, saya dah rindu segalanya. Teringat muka innocent yang takde sen saya tunjuk masa first masuk sekolah saya 5 tahun lalu. Rindu semua cikgu cikgu yang pernah ajar saya. Saya akan sentiasa ingat jasa cikgu. Terima kasih semuanya.

P/S : Saya merindui kekasih cerah saya sepertimana saya merindui sekolahku syurgaku, SMK Cheras Jaya.

4 comments:

Unknown said...

wahh tahniah tahniah akhrinya habis jugak pm kan. hahah ambui smua comel2 jea gmbr dia. auww ni dah jd rindu dgn skolah ni :(

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

goodluck for the result soon ya! anyway, pasti kenangan di SM terpahat kan?

Zylee Rahman said...

@Nur Aischa
Mwehehe mana ada! Kan kan? Dah rindu :)

Zylee Rahman said...

@FIFIEY LYCHEE MARATION
Yup! Seriously dah mula rindukan sekolah.

Post a Comment

Hai my dear.
Drop your comment here okay?
Thank you!