Soalan Menggugat Jiwa


Hai, morning guys! Sihat pagi ni? Heww aku pun sihat. Actually aku di tag oleh cik Scha yang omei ni untuk answering question dia. Eh dia bukan Scha al-Yahya lah. Dia Scha lain. Haha. Okay, soalan yang aku disuruh jawab ni bukan soalan cepugangsa ala ala Abby Fana dj radio Sinar tu. Ni soalan latest punya. Haha. Okay bawah ni ada rules dia. So kena follow one by one. Let's get started.



THE RULES :

( 1 ) You must post this rules.
( 2 ) Each person must post 11 thing about themselves in their journal.
( 3 ) Answer the questions the tagger set for you in their post, and create 11 new questions for the people you tagged to answer.
( 4 ) You have choose 11 people to tag and link them on the post.
( 5 ) Go to their page and tell them you have tagged him / her.
( 6 ) No tag back.
( 7 ) No stuff in the tagging section about  "you are tagged if you are reading this" you legitimately ( aka REALLY, TRUST, WITH ALL HONESTY  ) have tagged 11 people.
Yeahh mari kita mulakan.


11 THINGS ABOUT MYSELF

1) Saya lebih prefer orang panggil saya Zylee Rahman walaupun keluarga dan kekawan rapat panggil Azie. Jangan cakap saya dedik letak Zylee sebab itu nama Chinese family saya dulu. Hewww.
2) Saya lahir 5 Julai 1994 dekat Hospital Kajang. Eh umur berapa tu? Tekan kalkulator nanti dapat lah jawapan. Ya, saya memang lahir dekat hospital ceruk memana tah.
3) Lebih suka berduka dari gembira. Apakah maknanya itu? Saya cepat emosi. Sikit sikit cengeng. Saya juga susah kawal marah aka hot temper. Sebab tu saya akan lepas aje kemarahan saya tak kira siapa pun kalau saya tengah mengamuk.
4) Gemar menyendiri di kala malam bulan mengambang. Eh means? Okay waktu malam aku lebih seronok kalau melayan hati sendiri sensorang dalam bilik sambil goyang bontot.
5) Saya cepat malu dengan orang yang belum saya kenal kalau jumpa buat pertama kali. Tapi kalau dah lepak bebanyak kali, memang mulut kalah Mak Jemah oiiii.
6) Dulu blogging sebab nak dekat dengan bf. Tapi sekarang lebih suka blogging untuk luahkan perasaan, kongsi pandangan dan release tension.
7) Peminat Aaron Aziz yang tegar. Sejak Form 2 lagi. Masa tu first drama dia berlakon plus first dia terlibat dengan dunia seni dalam dram Janji Diana. Wowwww! Suka badan muscle plus muka macho dia tu. Ohh abang Aaron!
8) Family saya nombor satu! Tapi sekarang saya pun meletakkan kekawan saya dalam list nombor satu. Sebab tu kitorang bagi gelaran team kitorang KAWAN NO 1!
9) In fact, saya tak suka makan. Sebab tu badan saya kering melidi dengan berat 42 kg and tinggi 165cm. Okay BMI saya tak balance aka terlalu kurus. Jadi sila nasihat saya tentang bagaimana nak gemuk.
10) Saya bercita cita nak jadi doktor pakar. Sebab tu saya terpaksa struggle diri saya dalam kelas dan cuba dapat yang terbaik untuk subjek Bio, Chemis, Add Math dan Sports Science.

Okay, mari lihat soalan yang diberi oleh cik Scha kita.

Q(1) Suka makan apa ?
A(1) Paling feveret lah laksa Penang and Bihun sup utara. Sebab? Aku asal orang nun jauh dekat utara. Hihi tapi kalau western aku lebih suka sizzling. Yummmyyyyy!

Q(2) Ada BF / GF atau tidak? kalau ada, nyatakan kenapa anda pilih si dia.
A(2) Saya takde BF tapi ada yayang. Heww, okay kami masih dalam proses kenal mengenali (ayat retis). Saya suka dengan cara dia yang simple. Dia selalu menasihati saya tak kira apa pun. Paling utama dia paling tough kalau kena maki dengan saya. Okay jangan tanya dah. Haha

Q(3) Siapa diri saya pada anda ? :3
A(3) Awak kawan sekolah saya. Heww plus teman baik dekat blog kan? Hihi.

Q(4) Tarikh lahir bila ?
A(4) 5 Julai 1994. Dah tanya ni jangan lupa present tahun depan. Hikhik.

Q(5) Tempat idaman untuk pergi ?
A(5) Sudah semestinya Madrid, Sepanyol. Kita dah lama nak pergi Al-Hambra. Berangan sampai terbawak bawak mengarang esei lebih 350 perkataan masa trial SPM hari tu. Haha. Kita nak cari boifren baru dekat sana. Haha.

Q(6) Peminat tegar warna apa ? nyatakan sebab suka.
A(6) Dulu fanatik kaler hijau dengan pepel. Tapi sekarang kalau boleh kaler pink je nak dalam hidup. Tu yang kaler baju untuk belog pun kaler pink. Dulu kalau nampak pink mesti cakap "Yuckkssss, lembik!" Haha

Q(7) Apa pengalaman manis yang pernah anda alami ?
A(7) Kita tak hengat pengalaman manis apa. Tapi kita paling seronok dulu masa tiap tiap tahun naik stage ambil anugerah masa hari kecemerlangan. Heww masa tu rasa "Ya Allah terima kasih kurniakan hamba pancaindera yang sempurna!"

Q(8) Target dalam hidup.
A(8) Okay saya nak capai cita cita saya as doktor pakar tu. Then nak pecah rekod dalam family. Teringin sangat nak membalas jasa orang tua dengan berkat usaha untuk capai cita cita ni.

Q(9) Lebih kepada facebook atau twitter ? jelaskan kenapa.
A(9) Facebook. Sebabnya saya lebih cepat dapat kenalan dalam tu. Anyway saya sangat suka kumpul kenalan baru so nanti boleh buat dalam album or letak dekat dalam frame.

Q(10) Bila mula ber-blogging ? Nyatakan sebab apa.
A(10) Masa first dulu blogging 1 Jun 2009. Tapi takde rezeki dah dengan blog tu. Now for this blog aku start 30/9/2011. Hampir sebulan jugak. Reason berblog ni sebab ni lah tempat untuk aku curahkan segala apa yang aku nampak dan alami.

Q(11) Apa yang buat anda boleh hilangkan stress ? (tak kisah apa-apa pun)
A(11) Dengar lagu. Tak pun hentak hentak baby saya. Eh maksudnya hentak tangan dekat dada dia lepas tu nangis. Huaaaaaa. Haha saya memang kuat menangis. Shuuutttt.

Okay jeng jeng jengggg soalan mahal dari saya :

1) Macam mana hidup awak sekarang?
2) Pernah tak awak rasa teringat dekat kekasih lama walau dah lama putus?
3) Apa awak anggap saya dalam diri awak?
4) Apa yang membuatkan awak tertarik pada BF/GF awak?
5) Pendapat awak tentang blog? Apa awak rasa kalau ber-blogging?
6) Tempat dan tema perkahwinan awak nanti?
7) Apa matlamat awak dalam hidup?
8) Antara Facebook, Twitter, Tagged and Myspace mana lagi bosan?
9) Tarikh lahir awak bila?
10) Siapa yang paling awak sanjung dalam hidup?
11) Benda paling berharga yang awak pernah dapat?

Soalan atas ni saya nak orang di bawah ni jawab. Jangan tak jawab pulak.

5 comments:

Unknown said...

woahhh superb superb! haha terima kasih byk2 ya azi sudi jwb semua soklan tag tu ;D muah muah

Unknown said...

woahh superb superb! haha terima kasih byk2 ya azi sudi jwb soklan tag tu ;D

~ |3lqxk F0c3r ~ said...

:) .... terima kasih

Zylee Rahman said...

@Nur Aischa
heheh thanks tau tag suruh jawab soalan superb ni semua.

Zylee Rahman said...

@K|ta Vani||a
sama sama dear :)

Post a Comment

Hai my dear.
Drop your comment here okay?
Thank you!